1. Etapa: Přihlášení + Business model
Jednotlivé kroky:
- Začátek soutěžní lhůty: 1. 5. 2024.
- Přihlášení jednotlivce/týmu – vyplnění registračního formuláře s Business modelem do 2. 6. 2024 (23:59 hodin).
- Po odeslání registračního formuláře není možnost zpětně jej editovat. V případě zaslání více verzí (oprav) bude akceptována poslední zaslaná verze registračního formuláře.
- 3. 6. – 9. 6. 2024: Formální kontrola a vyhodnocení Business modelu odbornou komisí a vybrání max. 10 nejlepších podnikatelských záměrů do 2. etapy.
Obsah registračního formuláře:
1. Jednotlivec/Tým:
- Jméno osoby zodpovědné za podnikatelský nápad (student MENDELU), jeho role (v týmu) a obor studia na MENDELU, e-mail zodpovědné/kontaktní osoby.
- Kolik je lidí v týmu?
- Jména dalších členů týmu a jejich role (jméno, příjmení, fakulta, ročník, kompetence a role v týmu).
- Jaké jsou silné a slabé stránky jednotlivce/týmu?
- Jaké další kompetence v podnikatelském nápadu chybí? Jak to plánuješ/te řešit?
2. Produkt/služba:
- Popiš svůj/váš podnikatelský nápad v jedné větě (max. 120 znaků).
- Jakým způsobem se tvůj/váš nápad liší od konkurence? Co je na něm inovativní a jakou přináší hodnotu na trh?
- V jaké fázi se aktuálně nachází tvůj/váš podnikatelský nápad? (na výběr z: nápad, prototyp, MVP = Minimum viable product, hotový produkt).
- Jaký dopad by mohl mít podnikatelský nápad na komunitu nebo společnost?
3. Business model:
- Jaký problém/potřebu tvůj/váš nápad řeší?
- Jak jinak tento problém/potřebu váš zákazník v tuto chvíli řeší? Uveď 1-3 příklady konkurence (přímé i nepřímé). Jaké má vůči vám výhody a jaké výhody máte vy vůči ní?
- Kdo jsou tvoji/vaši budoucí zákazníci a jak byste je chtěli zaujmout a přilákat?
- Na základě, čeho se domníváš, že bude o produkt/službu zájem? Proč za něj budou zákazníci ochotni platit?
- Na jaký trh cílíš/te (region/ČR/Evropa/svět/...)? Jakou velikost má trh? Kolik máš/te potenciálních zákazníků?
- Vlož max. 2 minutové video o tobě/vás a tvém/vašem produktu. (Mluv prosím o těchto aspektech: problém a řešení, inovace a obchodní model, trakce a úspěchy, trh a konkurence, vize a škálovatelnost, tým a organizace, využití financí ze soutěže, motivace k podnikání).
4. Finance:
- Jak bude řešení vydělávat? Kdo bude platit za co, kolik a jakým způsobem?
- Jak budou vypadat předpokládané náklady v prvním roce?
- Jak plánuješ/te tyto výdaje pokrýt? Co už máš/te vyřešeno a o jakých dalších zdrojích uvažuješ/te?
- Jakým způsobem a na co by byly využity finanční prostředky ze soutěže?
5. Doplňující otázky:
- Potřebovali byste k rozvoji nápadu nějaké přístrojové vybavení, specializovaný software nebo laboratoř?
- Jaké služby nebo specializované kurzy byste ocenili, abyste mohli více rozvinout nápad?
- Měli byste zájem o možnost mentorování?
Kritéria hodnocení:
- Kvalita podnikatelského nápadu (jednotlivec/tým, produkt, Business model, finance),
- jeho potenciál a reálnost,
- dosažitelnost cílů.