Projekt udržitelného a moderního akademického prostředí (PUMA)

 

Název projektu: Projekt udržitelného a moderního akademického prostředí (PUMA)

Číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008964

Termín řešení projektu: 1. 1. 2025 – 31. 12. 2028

 

Dotační titul

Operační program: Operační program Jan Amos Komenský

Název výzvy: ESF+ výzva pro VŠ

Číslo výzvy: 02_23_022

 

Realizační tým

Koordinátorka projektu:       doc. Ing. Pavlína Adam, Ph.D.

Odborný garant projektu:     Mgr. Ondřej Mocek, Ph.D.

Projektová manažerka:        Julia Daňková, MA

Finanční manažerka:            Ing. Lucie Malíková

Asistentka projektu:              Mgr. Sabina Ondráčková

 

Cíle projektu

Cíle projektu dle povinných aktivit výzvy

V případě aktivity č. 2: Zvýšit odborné kompetence akademických nebo neakademických pracovníků vysokých škol prostřednictvím KA 2 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Rozvinout pedagogické a didaktické kompetence a dovednosti pedagogických pracovníků.
  • Rozvinout digitální kompetence pro inovativní a interaktivní vzdělávací metody.
  • Rozvinout manažerské dovednosti akademických pracovníků ve vedoucích pozicích.
  • Zavést koučování jako nástroj pro akademické pracovníky.
  • Zvýšit jazykovou vybavenost (v anglickém jazyce) zaměstnanců.
  • Vytvořit online výukové kurzy zaměřené na digitální kompetence.

 

V případě aktivity č. 3: Zvýšit studijní úspěšnost studentů prostřednictvím KA 3 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Realizovat opatření vedoucí ke snížení studijní neúspěšnosti.
  • Zavést mentoring a poradenství studentům.
  • Rozvinout práci s talentovanými / nadanými studenty.
  • Vyhodnotit účinnost opatření přijatých za účelem snižování studijní neúspěšnosti.
  • Podpořit podnikavost studentů.

 

V případě aktivity č. 4: Zkvalitnit strategické řízení instituce prostřednictvím KA 4 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Vytvořit softwarový nástroj pro strategické řízení.
  • Nastavit procesy zapojování jednotlivých aktérů do systému vnitřního hodnocení kvality.
  • Evaluovat a revidovat strukturu studijních programů.
  • Implementovat dobrou praxi mezi VŠ či jejich součástmi na národní i evropské úrovni.

 

V případě realizace aktivity č. 5: Zvýšit kvalitu studijních programů prostřednictvím KA 5 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Zavést či rozšířit praxe a stáže studentů.
  • Vytvořit nové studijní programy.
  • Vytvořit studijní materiály pro kombinovanou / distanční formu výuky.

 

V případě realizace aktivity č. 6: Zvýšit míru internacionalizace studijního procesu prostřednictvím KA 6 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Vytvořit studijní programy v cizím jazyce a upravit stávající.
  • Navázat spolupráci se zahraničními institucemi a uzavřít smlouvy o spolupráci.

 

V případě realizace aktivity č. 7: Posílit zájem o studium prostřednictvím KA 7 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Zvýšit otevřenost a zlepšit komunikaci univerzity v oblasti zájemců o studium (propagace zaměření studijních programů).
  • Vytvořit kampaň pro nábor talentovaných studentů.
  • Realizovat přípravné kurzy pro zájemce o studium a aktivně podporovat talentované studenty.
  • Představit univerzitu dalším cílovým skupinám s celospolečenským přesahem.

 

V případě realizace aktivity č. 8: Zvýšit inkluzivnost vzdělávání prostřednictvím KA 8 a níže uvedených dílčích cílů:

  • Podpořit studenty se specifickými potřebami v rámci ICV.
  • Podpořit akademickým a neakademickým pracovníkům pro práci se studenty se SP.
  • Vyhodnotit podporu, zmapovat a vyřešit bariéry a rozvoj služeb.

 

Anotace projektu

Projekt se zaměřuje na rozvoj pedagogických a didaktických kompetencí akademických pracovníků, zvýšení kvality poskytovaného vzdělání, zdokonalení procesů vnitřního hodnocení kvality, revizi struktury studia a studijní neúspěšnost. Vzniknou nové studijní programy a budou upraveny některé stávající. Vzniknou nové propagační materiály a metodiky pro práci se studenty se SP.

 

Klíčové aktivity

KA1: Řízení projektu

KA 2: Školení pracovníků

KA 3: Práce se studenty

KA 4: Strategické řízení instituce

KA 5: Tvorba a rozvoj studijních programů

KA 6: Internacionalizace studia

KA 7: Podpora zájemců o studium

KA 8: Podpora studentů se specifickými potřebami

 

Indikátory

531055 - Počet studijních programů adaptovaných pro potřeby kombinované / distanční formy výuky - 4,00
521004 - Počet vytvořených produktů VŠ – podpora inkluze - 6,00
521009 - Počet vytvořených produktů pro zkvalitnění strategického řízení vysokých škol - 28,00
525103 - Počet pracovníků ovlivněných intervencí VŠ - 196,00
531053- Počet studijních programů, které řeší nové výzvy současnosti - 3,00
531054 - Počet studijních programů, ve kterých došlo k zavedení / rozšíření výuky v cizím jazyce - 7,00
543102 - Počet podpořených spoluprací – vzdělávání - 23,00
531052 - Počet studijních programů, ve kterých došlo k zavedení / rozšíření / zkvalitnění praxe - 7,00
521008 - Počet vytvořených produktů sloužících pro posílení zájmu o studium - 34,00
510103 - Počet podporovaných organizací ve VŠ - 1,00
600000 - Celkový počet účastníků - 196,00
508103 - Počet organizací ovlivněných intervencí VŠ - 1,00
531050 - Počet studijních programů celkem - 21,00

 

 

Projekt udržitelného a moderního akademického prostředí (PUMA) je spolufinancován Evropskou unií    

    

logolink