Projekt udržitelného a moderního akademického prostředí (PUMA)
Název projektu: Projekt udržitelného a moderního akademického prostředí (PUMA)
Číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008964
Termín řešení projektu: 1. 1. 2025 – 31. 12. 2028
Dotační titul
Operační program: Operační program Jan Amos Komenský
Název výzvy: ESF+ výzva pro VŠ
Číslo výzvy: 02_23_022
Realizační tým
Koordinátorka projektu: doc. Ing. Pavlína Adam, Ph.D.
Odborný garant projektu: Mgr. Ondřej Mocek, Ph.D.
Projektová manažerka: Julia Daňková, MA
Finanční manažerka: Ing. Lucie Malíková
Asistentka projektu: Mgr. Sabina Ondráčková
Cíle projektu
Cíle projektu dle povinných aktivit výzvy
V případě aktivity č. 2: Zvýšit odborné kompetence akademických nebo neakademických pracovníků vysokých škol prostřednictvím KA 2 a níže uvedených dílčích cílů:
- Rozvinout pedagogické a didaktické kompetence a dovednosti pedagogických pracovníků.
- Rozvinout digitální kompetence pro inovativní a interaktivní vzdělávací metody.
- Rozvinout manažerské dovednosti akademických pracovníků ve vedoucích pozicích.
- Zavést koučování jako nástroj pro akademické pracovníky.
- Zvýšit jazykovou vybavenost (v anglickém jazyce) zaměstnanců.
- Vytvořit online výukové kurzy zaměřené na digitální kompetence.
V případě aktivity č. 3: Zvýšit studijní úspěšnost studentů prostřednictvím KA 3 a níže uvedených dílčích cílů:
- Realizovat opatření vedoucí ke snížení studijní neúspěšnosti.
- Zavést mentoring a poradenství studentům.
- Rozvinout práci s talentovanými / nadanými studenty.
- Vyhodnotit účinnost opatření přijatých za účelem snižování studijní neúspěšnosti.
- Podpořit podnikavost studentů.
V případě aktivity č. 4: Zkvalitnit strategické řízení instituce prostřednictvím KA 4 a níže uvedených dílčích cílů:
- Vytvořit softwarový nástroj pro strategické řízení.
- Nastavit procesy zapojování jednotlivých aktérů do systému vnitřního hodnocení kvality.
- Evaluovat a revidovat strukturu studijních programů.
- Implementovat dobrou praxi mezi VŠ či jejich součástmi na národní i evropské úrovni.
V případě realizace aktivity č. 5: Zvýšit kvalitu studijních programů prostřednictvím KA 5 a níže uvedených dílčích cílů:
- Zavést či rozšířit praxe a stáže studentů.
- Vytvořit nové studijní programy.
- Vytvořit studijní materiály pro kombinovanou / distanční formu výuky.
V případě realizace aktivity č. 6: Zvýšit míru internacionalizace studijního procesu prostřednictvím KA 6 a níže uvedených dílčích cílů:
- Vytvořit studijní programy v cizím jazyce a upravit stávající.
- Navázat spolupráci se zahraničními institucemi a uzavřít smlouvy o spolupráci.
V případě realizace aktivity č. 7: Posílit zájem o studium prostřednictvím KA 7 a níže uvedených dílčích cílů:
- Zvýšit otevřenost a zlepšit komunikaci univerzity v oblasti zájemců o studium (propagace zaměření studijních programů).
- Vytvořit kampaň pro nábor talentovaných studentů.
- Realizovat přípravné kurzy pro zájemce o studium a aktivně podporovat talentované studenty.
- Představit univerzitu dalším cílovým skupinám s celospolečenským přesahem.
V případě realizace aktivity č. 8: Zvýšit inkluzivnost vzdělávání prostřednictvím KA 8 a níže uvedených dílčích cílů:
- Podpořit studenty se specifickými potřebami v rámci ICV.
- Podpořit akademickým a neakademickým pracovníkům pro práci se studenty se SP.
- Vyhodnotit podporu, zmapovat a vyřešit bariéry a rozvoj služeb.
Anotace projektu
Projekt se zaměřuje na rozvoj pedagogických a didaktických kompetencí akademických pracovníků, zvýšení kvality poskytovaného vzdělání, zdokonalení procesů vnitřního hodnocení kvality, revizi struktury studia a studijní neúspěšnost. Vzniknou nové studijní programy a budou upraveny některé stávající. Vzniknou nové propagační materiály a metodiky pro práci se studenty se SP.
Klíčové aktivity
KA1: Řízení projektu
KA 2: Školení pracovníků
KA 3: Práce se studenty
KA 4: Strategické řízení instituce
KA 5: Tvorba a rozvoj studijních programů
KA 6: Internacionalizace studia
KA 7: Podpora zájemců o studium
KA 8: Podpora studentů se specifickými potřebami
Indikátory
531055 - Počet studijních programů adaptovaných pro potřeby kombinované / distanční formy výuky - 4,00
521004 - Počet vytvořených produktů VŠ – podpora inkluze - 6,00
521009 - Počet vytvořených produktů pro zkvalitnění strategického řízení vysokých škol - 28,00
525103 - Počet pracovníků ovlivněných intervencí VŠ - 196,00
531053- Počet studijních programů, které řeší nové výzvy současnosti - 3,00
531054 - Počet studijních programů, ve kterých došlo k zavedení / rozšíření výuky v cizím jazyce - 7,00
543102 - Počet podpořených spoluprací – vzdělávání - 23,00
531052 - Počet studijních programů, ve kterých došlo k zavedení / rozšíření / zkvalitnění praxe - 7,00
521008 - Počet vytvořených produktů sloužících pro posílení zájmu o studium - 34,00
510103 - Počet podporovaných organizací ve VŠ - 1,00
600000 - Celkový počet účastníků - 196,00
508103 - Počet organizací ovlivněných intervencí VŠ - 1,00
531050 - Počet studijních programů celkem - 21,00
Projekt udržitelného a moderního akademického prostředí (PUMA) je spolufinancován Evropskou unií